Nog 2 maanden wachten...

Salut!
Het is weer tijd voor een nieuw blogbericht, dit keer vanuit de lucht geschreven. Ik zat vanochtend namelijk in het vliegtuig naar Nederland. Ik heb er een weekje vakantie in Portugal op zitten.
De afgelopen tijd zijn er weer verschillende dingen gebeurd die ik jullie graag wil vertellen.
Laughing
Het verlossende woord is gekomen, ik ben geslaagd! Dit betekent dat ik nu eindelijk zeker weet dat ik echt naar Frankrijk ga. Ik ben superblij want ik was niet zo zeker over de uitslag, maar toen ik mijn eindlijst bekeek, kwam ik erachter dat ik me zorgen heb gemaakt om niets.
Ik heb contact gehad met mijn gastgezin. We hebben nog niet veel gemaild, maar het begin is er. Het gastgezin liet me weten wat handig is om mee te nemen en wat ik beter thuis kan laten. Ik heb hen gevraagd om een paar foto's van thuis te sturen, zodat ik een beeld heb van met wie ik praat en bij wie ik vanaf augustus kom wonen. Ik heb helaas nog geen mailtje teruggekregen, maar ik ga er vanuit dat ik die binnenkort krijg.
Afgelopen zaterdag, 18 juni, heb ik met mijn ouders depre-departure oriëntationbezocht. Dit vond plaats in Arnhem en iedereen uit Nederland die komend jaar high school gaat doen, was op deze dag aanwezig. We werden geïnformeerd over ons avontuur in het buitenland.
Iedere student kreeg bij aankomst een keycord met daarop zijn/haar naam. De ouders kregen een sticker waarop stond van wie zij de ouder waren. Iedere student ging met zijn/haar ouder(s) op de foto met de vlag van het land van bestemming. Daarna gaven verschillende mensen van Travel Active informatie.
Na hun verhaal werd er een interview gedaan met (ouders van) oud-studenten die ook high school in het buitenland hebben gedaan. Er werden verschillende vragen gesteld over situaties waar wij tegenaan kunnen lopen als wij in het buitenland zitten. Het was erg interessant en fijn om alle verschillende antwoorden te horen, want dat maakte duidelijk dat het voor iedereen een andere ervaring is.
Aan het einde van de infodag moesten we weer op de foto, dit keer in groepsverband. Er werd een foto gemaakt van de studenten per land. Omdat ik de enige ben die vanuit Nederland naar Frankrijk gaat en de student die naar Zuid-Afrika gaat ook alleen is, mochten wij samen op de foto, om zo toch een groepsfoto te creëren.
Gezichtje met uitgestoken tong en knipoog
De foto's van de PDO-dag kunnen jullie vinden onder "Foto's". Voor we naar huis gingen kregen we nog een tasje met daarin onder andere een "I ♥ HS" t-shirt.
Voor nu is dit alles wat ik jullie wil en kan vertellen, dus volgende maand weer een nieuwe blog.
À bientôt!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active