Jour 1 - Le grand départ!

26 Augustus… de dag van mijn verjaardag, maar belangrijker; de dag van mijn vertrek! Ik stond om 03:00 uur op. Het werd tijd om mijn laatste spullen in te pakken en daarna nog snel te ontbijten. Daar stonden we dan, om 03:40 met zijn zessen in de keuken. Mijn vader gaf aan dat het tijd was om afscheid te nemen, dus ik gaf mijn moeder, broertje, zus en ook mijn goede vriendin Shanaë, dikke knuffels en zoenen en toen stapten we de auto in.

Mijn vader reed me naar Schiphol, waar we eerst de koffers afgaven en ik mijn originele vliegticket kreeg. Toen werd het tijd om ook afscheid te nemen van mijn vader. Toen hij me uitzwaaide besefte ik me dat mijn avontuur echt ging beginnen en ik vroeg me af hoe mijn leven er over een paar uur uit zou zien.

Ik ging door de security check en kocht een flesje water en een flesje jus voor onderweg. Ik moest nog een uur wachten tot ik het vliegtuig in mocht, dus ben ik ergens op een bankje gaan zitten en heb ik wat muziek geluisterd. Toen ik in het vliegtuig zat, heb ik eerst nog een tijdje muziek geluisterd en een koffie gedronken, daarna begon ik me te vervelen en dus ben ik alvast begonnen met een stukje schrijven.

Toen we landden op het vliegveld van Toulouse en ik mijn bagage op wilde halen, was er eerst nog een paspoortcontrole. De man in het hokje bekeek mijn paspoort en trok een vreemd gezicht, dus ik dacht dat er iets mis was, maar zijn blik was omdat hij zag dat ik vandaag jarig ben, dat vond ik wel grappig.

Ik kon mijn koffers gelijk van de bagageband halen, dat viel me erg mee. Toen ik alle bagage eenmaal op mijn karretje had kon ik gaan zoeken naar “een persoon met een bord met het logo van de organisatie ‘Eco-Navette’”. Helaas zag ik geen persoon met de genoemde kenmerken, dus ben ik wat rond gaan lopen en gelukkig vond ik toen al gauw een helpdesk met het logo ‘Eco-Navette’. Ze vroegen me gelijk of ik naar de familie … moest en dat klopte. Mijn gastgezin woont iets meer dan een uur van het vliegveld en er was een hele aardige man die mij daar in een klein busje naartoe reed. Hij heette Maxime en we hebben met zijn tweeën over van alles en nog wat gepraat.

Eenmaal aangekomen bij mijn gastgezin werd ik heel gastvrij ontvangen. Mijn gastvader spreekt erg goed Engels en heeft mij gelijk een paar belangrijke dingen verteld, zodat ik alvast een beetje duidelijkheid had. Toen Maxime weer weg was gingen we eten en daarna heb ik even geslapen, omdat ik supermoe was. Toen ik wakker werd heb ik mijn koffers uitgepakt en ben ik even in de tuin gaan zitten, waar de rest van het gezin zat.

Na weer gegeten te hebben en de laatste dingetjes te hebben opgeruimd lig ik nu in bed en ga ik lekker slapen.

Bonne nuit tout le monde!

Reacties

Reacties

Mem en Heit

Leave Regina,
Wat in moai ferhaal! De reis sit derop. No begjint dan echt in Frânske libben. It wurdt fêst in ûnferjitlike tiid, der silst seker dyn hiele libben profyt fan ha. Tink mar oan pake. Set him op en ferjit foaral net te genietsjen fan al dat moais om dy hinne.
Wy binne supergrútsk op dy.
Dikke tùt fan heit en mem.

Tiny

Lieve Regina,
Wat fijn dat je een goede reis hebt gehad.
Het is een hele stap, dapper hoor, dit was vast je spannenste verjaardag ooit.
Wij wensen jou een geweldig mooi nieuw levensjaar!
Wij zijn benieuwd maar jou ondervindingen.
Heel veel plezier toegewenst en liefs van Jacob en Tiny

Wim en Annemarie

We vinden het superstoer dat je dit doet. We wensen je heel veel plezier en een mooie tijd toe!

Sanna

Leave Regina - wat in prachtich aventoer! Tsjonge; Iere betiid ut bed op dyn jierdei! Genietsje der fan en wy hoopje dy snel ris via Skype of Facetime te sprekken! Sukses!! Hiel folle leafs xxx Hamish & Sanna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active