De eerste twee weken van mijn nieuwe leven. - Week 34/35

Hoi iedereen!

Ik heb al een tijdje niks van mij laten horen, dus sommigen van jullie zullen zich misschien wel afvragen of alles wel goed met me gaat. Een geruststelling: alles gaat goed met me hoor! In het begin moet je gewoon even de tijd nemen en krijgen om al het nieuwe om je heen een plek te geven. Je nieuwe familie, je nieuwe school, je nieuwe huis met je nieuwe kamer. Alles is anders en het is niet te vergelijken met wat je gewend bent.

Mijn nieuwe leven is inmiddels al twee weken bezig en zoals ik al zei is alles anders dan wat ik gewend ben, maar ook is het anders dan wat ik had verwacht. Want ook al weet je niet wat je te wachten staat, toch heb je gedachtes over hoe je familie zal zijn en hoe je school wordt.

De afgelopen twee weken ben ik constant bezig geweest. De eerste week had ik nog vakantie, maar ook toen heb ik niet stil gezeten. Ik zal kort samenvatten hoe de eerste twee weken zijn verlopen.

Zaterdag 27 augustus.

Vandaag zijn we naar Micropolis geweest. Dit is een museum met allemaal insecten. Het was meer dan twee uren rijden maar zoals jullie misschien wel weten is dat voor de Fransen geen enkel probleem. Tussen de middag hebben we daar ergens gepicknickt want het was topweer.

Op de terugreis langs Le Viaduc de Millau geweest. Dit is een viaduct waarvan de hoogste steunpaal hoger is dan de Eiffeltoren. Foto's hiervan kunnen jullie vinden onder het kopje foto's.Na ons bezoek aan het viaduct zijn we nog langs familie van mijn gastmoeder geweest.

Zondag 28 augustus.

Vandaag zijn we naar familie van mijn gastvader geweest. Daar hebben we tussen de middag gegeten en daarna zijn we naar de stad gegaan, want daar was kermis. Ik heb nog met een van mijn gastbroertjes (10) in de botsauto's gezeten en dat vond hij helemaal het einde.

Laughing
'S avonds hebben we weer bij de familie gegeten.

Maandag 29 augustus.

Vandaag ben ik voor het eerst naar mijn school geweest om mijn boeken op te halen. Mijn gastbroertje (18) ging met me mee en we namen de bus die ik ook nemen moet als ik naar school ga, zodat ik de route alvast een beetje kon verkennen. We hebben de boeken opgehaald en zijn daarna nog even Castres in geweest.

Dinsdag 30 augustus.

Vandaag ben ik met mijn gastbroer (18) naar Le Lac de Saint Fereol geweest. Dit is een prachtig meer in Revel. Het was supermooi weer en ik heb ook een paar mooie kiekjes gemaakt.

Woensdag 31 augustus.

Vandaag heb ik met mijn gastzusje (17) Castres bezocht, want ik moest de ontbrekende schoolboeken bestellen in de boekenwinkel. Toen de boeken besteld waren zijn we nog ergens wat gaan drinken en later hebben we nog een ijsje gehaald.

Donderdag 1 september.

Vandaag is de eerste dag dat ik overdag niet zoveel heb gedaan. 'S avonds ben ik met mijn gastvader en gastbroertje (6) op de motor met zijspan naar vrienden van hun gegaan. Dit was omdat hun dochter (10) naar dezelfde school als mij gaat en we dus s'ochtends dezelfde bus nemen. Het was leuk om haar en haar familie te ontmoeten, ze zijn erg gastvrij.

Vrijdag 2 september.

Vandaag was het dan zover. Mijn eerste schooldag op Lycée Barral in Castres. Superspannend. Ik stond op om 06:00 uur want mijn bus ging om 07:13. Ik ging samen met het meisje naar school. De leraren en leerlingen op Barral waren superaardig en ik voelde me al snel op mijn plek.

Zaterdag 3 september.

Zaterdag = klusjesdag. Op zaterdag moet iedereen zijn eigen kamer stofzuigen en een deel van de bovenverdieping. Ook moet iedereen een gedeelte in de badkamer schoonmaken, ik heb vandaag de wastafel gedaan.

Maandag 5 september.

Vandaag begon mijn eerste echte schoolweek als leerling op Barral. Ik had al snel wat vriendinnen en zit in de klas bijna iedere les naast Emma. Zij helpt mij als ik iets niet begrijp en ik kan ook erg met haar lachen.

Tongue Out

-------------------------------

Door de week zit ik de hele dag op school vanaf 08:00 tot 15:40, 16:40 of 17:40 en daardoor heb ik over de doordeweekse dagen niet zoveel interessants om met jullie te delen, maar als ik leuke dingen meemaak zal ik het zeker melden!

Dit was al het nieuws wel weer, à bientôt!

Bisous, Regina.

Reacties

Reacties

martha

Heel leuk om wat van je te horen Regina! (lezen) Wat een lange schooldagen heb je daar, maar je krijgt wel elke dag een warme maaltijd op school?
Fijn dat het goed gaat met je, dat was ook leuk een ritje in een zijspan!

heit en mem

Leave Regina,
C'est une belle histoire! Nous avons vu que tous vas très bien la avec toi. Nous sommes vraiment fière à toi. Est-ce que tu peut aussi mettre des photo's de toi-meme sur cette page? Tous ta famille et tes amis veullent te voir en France ???? naturellement.
dikke tút fan heit en mem

Regina

@Martha

Ja de schooldagen zijn lang, maar daardoor niet minder leuk! Hierdoor zie ik mijn leeftijdsgenoten wel langer :D Het ritje in de zijspan was heel speciaal, vond het heel leuk om mee te maken!

Siphie

Een goed begin Regina! Vind het heel leuk om te lezen. Heel veel plezier.

Tiny

Wat een mooi verslag, heel fijn weer wat van je te vernemen!
Het klinkt super, ik hoop dat het daar snel "noflik" voor je voelt.

Sanna

Leave Regina! Wat een mooi verhaal - heb je nou 4 gastbroertjes en zusjes? Fijn dat je al wat leuke meiden op school hebt ontmoet! Eet iedereen warm tussen de middag op school? Dat lijkt me wel een gezellige boel. Is het ook een kostschool dan? We kijken uit naar je volgende verhaal! Veel succes en veel liefs van Hamish & Sanna xxx

Regina

@Sanna

Ik heb momenteel twee gastbroertjes en één gastzusje. De vierde is een jongen die hier één keer in de maand een weekend komt, maar ik zie hem ook een beetje als mijn gastbroertje. ;) Iedereen eet inderdaad tussen de middag warm, de meesten op school maar sommigen gaan ook naar huis. Dat is best mogelijk want we hebben bijna elke dag twee uren pauze. Het is zeker gezellig! Er zijn ook kinderen die doordeweeks op school blijven slapen en in het weekend naar huis gaan.
We gaan gauw skypen!

Liefs van Regina xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active