Terroristen op school..?! - Week 40/41

Hoi! Tijd voor weer een nieuw verhaal op mijn blog. Veel leesplezier van mijn belevenissen van week 40 en 41!

Woensdag 5 oktober

Vandaag had ik mijn tweede wiskundetentamen. Ik snapte het gedeelte met de kansberekeningen heel goed, maar de rest ging niet echt zoals het moet.. ik heb uiteindelijk 5/20 gehaald, in Nederland dus een 2,5. Alsnog ben ik wel blij, want een jongen uit mijn klas die wel examen moet doen had lager dan mij... ik denk dat hij toch iets beter zijn best moet doen.

Wink

Om twaalf uur waren we zoals iedere woensdag klaar met school en ben ik met Ninon, Théodore en Axel naar de McDonalds geweest, dat was erg gezellig.

Daarna zei ik hen dat ik nog een stage moest zoeken en dat ik dat opzich wel bij de krant zou willen doen. Ze zeiden me dat ze wel met me mee wilden gaan naar "La DĂ©pĂȘche", de krant van Castres en omgeving. Dit vond ik superaardig en dus zijn we er met zijn vieren naartoe gegaan. Bij de krant vonden ze het geen enkel probleem om mij drie dagen te laten stage lopen, ik was niet de enige. Er is nog een meisje, Nina, die ook in het laatste jaar zit op Barral. We lopen er dus samen stage, dat lijkt me erg gezellig.

Toen bij de krant alles geregeld was, ben ik samen met Ninon nog postzegels gaan zoeken, want ik wil al die kaarten van mijn familie toch eens beantwoorden.

Tongue Out

Vrijdag 7 oktober

Vanavond heb ik niet bij het gastgezin in Castres geslapen, want ik was uitgenodigd bij Eva, een vriendin van school. Voor de jongeren hier is het normaal dat er zo nu en dan een klein feestje bij iemand thuis wordt gehouden. Er worden dan ongeveer tien tot 20 mensen uitgenodigd en dan is het gezellig met eten, drinken en muziek. Na de tijd mag je gerust blijven slapen, dat is hartstikke normaal. Het superleuk, ik heb leuke nieuwe mensen ontmoet en ik vond het heel bijzonder dat iedereen mocht blijven slapen.

Maandag 10 oktober

Afgelopen maandag hadden we een oefening op school, want “Wat te doen als er terroristen op school komen?”. Deze oefening was toen mijn klasgenoten en ik natuur-scheikunde hadden. We moesten alle ramen en deuren op slot doen en de tafels kantelen. Iedereen moest zich verschuilen achter zijn tafel. Het was bizar om dit mee te maken. Ik vond het best eng toen ik erover nadacht dat er in dit land al meerdere keren aanslagen zijn gepleegd.. hoe lang is Nederland nog veilig?

Toen ik na schooltijd door een vriendin van mijn gastmoeder naar huis was gebracht, stond ik voor de dichte deur.. er was niemand thuis. Gelukkig wonen "opa en oma" aan de andere kant van de straat, dus toen heb ik daar even aangebeld. Ik werd heel hartelijk verwelkomd en kreeg limonade en chocolade.

Embarassed
Ik heb superleuk met oma gepraat en ik vond het eigenlijk best jammer toen ik een telefoontje kreeg van mijn gastmoeder dat ze weer thuis was haha...

Zaterdag 15 oktober

Afgelopen zaterdag heeft mijn begeleidster Fabienne het eerste uitje georganiseerd. We gingen bowlen en dit was voor alle uitwisselingsstudenten en gastgezinnen die in de buurt van Castres wonen en samenwerken met het CEI. Het was superleuk en ik heb mijn eerste STRIKE gegooid!!! Ik denk dat ik hier maar blijf...

Innocent

Zondag 16 oktober

Vanmiddag ben ik met mijn gastbroertje en gastvader de bergen in geweest. Het uitzicht was ondanks een beetje mist supermooi, ik heb er echt van genoten!

Dat waren weer mijn avonturen van de afgelopen twee weken. Ik heb wat nieuwe foto's toegevoegd, dus neem gerust een kijkje!

Reacties

Reacties

Gert en Martha

Wat een spannende en leuke belevenissen Regina! Door zo'n oefening op school voelt het ineens wel heel dichtbij. Maar heel fijn dat je het naar je zin hebt!
Veel liefs ????

Gert en Martha

Ik had leuke smily's toegevoegd maar dat worden vraagtekens zie ik.

nelhemminga

wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Geniet ervan!
Je doet zo heel wat ervaring op voor de toekomst.
Veel succes en plezier. Groeten Nel Hemminga

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active