Stage, vakantie & een motortocht! - Week 42/43/44

Hoi allemaal!

Inmiddels zijn er al weer drie weken verstreken en dat betekent de hoogste tijd voor een nieuw verhaal!

Maandag 17, dinsdag 18 en woensdag 19 oktober

Van maandag t/m woensdag heb ik drie dagen stage gelopen! Ik heb dit gedaan bij "La Dépêche du Midi", de regionale krant. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik niet precies wist wat ik moest kiezen maar ook ik een stage moest lopen. Ik was niet de enige van mijn school die er stage liep, ook Nina was er, die in hetzelfde jaar zit als mij. Samen hebben we het best gezellig gehad. Tijdens de stage gingen we meerdere keren met de journalisten Serge en Jean-Marc mee. We bezochten onder andere het rugbystadion, de regionale visvereniging en de sporthal. Ook mochten we, wat ik best speciaal vind, een rechtzaak bijwonen. Het was best bijzonder om in een rechtbank te zijn en dan ook nog eens in een ander land! De zaak duurde wel heel lang.. op het laatst hadden Nina en ik het wel gezien! Toch heb ik er geen spijt van dat ik voor de stage bij de krant gekozen heb omdat ik verschillende plekken bezocht heb waar je normaal gesproken niet zo maar komt.

Donderdag 20 en vrijdag 21 oktober

Mijn vakantie begonnen! Twee weken lang heb ik geen school. Het minpuntje is wel dat ik de eerstvolgende week na de vakantie "Le bac blanc" heb. Dit is een tentamenweek waarin men in vier dagen zeven tentamens maakt. Sommigen duren wel vier uur (!!!). Ik heb veel mijn best gedaan de samenvattingen en notities te begrijpen, maar ik kom er niet uit. Ik vind het zonde om al mijn tijd aan school te besteden aangezien de cijfers niet heel belangrijk zijn en ik hier tenslotte ben om Frankrijk te ontdekken. Ik heb met mijn gastouders overlegd en zij zeiden dat het niet erg was als ik iets minder mijn best deed, want ik ben hier voor Frankrijk en niet specifiek voor school.

Zaterdag 22 oktober

Vandaag wilde ik een Nederlands gerecht voor mijn gastgezin maken, maar het ging niet helemaal zoals ik het wilde. Mijn lieve moeder had mij allemaal recepten opgestuurd (thanks mem <3), maar aangezien ik de hutspot "gestampt" had met de staafmixer, werd het een soep. Gelukkig vond mijn gastgezin dat helemaal niet erg en ze vonden het zelfs lekker. Als dessert had ik een boterkoek gemaakt, die ook niet was hoe hij hoorde te zijn. De smaak was goed, alleen de structuur... hij was niet zacht maar krokant. Dit bleek te komen doordat ik een verkeerd ingrediënt had toegevoegd. Maar goed, ik heb een nieuwe koek uitgevonden!

'S middags hebben we Carcassonne bezocht. Dit is een plaatsje ongeveer een uur tot anderhalf uur bij ons vandaan. Het is een stad met daarin een oud dorpje met een kasteel en veel winkeltjes. Het deed me denken aan Le Mont Saint Michel, die ik twee jaar geleden met mijn ouders bezocht heb. Klikhiervoor de foto's van vanmiddag!

Maandag 24 oktober

Vandaag heb ik hardgelopen! Aangezien ik de komende twee weken geen dansles heb moet ik toch een beetje in beweging blijven. Het was bijzonder om de omgeving rustig te verkennen. Door de vele heuvels kostte het veel meer moeite, maar uiteindelijk gaf het me wel een goed gevoel! :D

Woensdag 26 oktober

Vanmiddag ben ik met mijn gastgezin naar Toulouse geweest. Ze hadden mij en mijn gastzusje (16) afgezet bij het winkelcentrum dus wij waren helemaal op ons plek.

Tongue Out
Het was een heel mooi winkelcentrum en ik heb nog een aantal leuke dingetjes gekocht. Verder zijn we Toulouse niet ingeweest dus ik nog niet echt iets te vertellen over Toulouse zelf, maar ik weet zeker dat dat nog wel eens gebeurt!

Zaterdag 29 oktober

Vanmiddag heb ik samen met mijn gastvader en gastbroertje (18) een motortochtje gedaan. Ik mocht bij mijn gastvader achterop en mijn gastbroertje reed zelf. We zijn naar St. Ferréol geweest, dat is het plaatsje waar ik in mijn eerste week naar het meer ben geweest. Het meer was nu bijna leeg, wat best indrukwekkend was. Daarna hebben we nog bij een ander meer gekeken en daarna zijn we teruggegaan. Ik vind het superleuk om mee te gaan op de motor en ga binnenkort zeker vragen of we nog een keer gaan touren.

Dinsdag 01 november

Vandaag heb ik met mijn gastbroertje (6) en mijn gastouders Gruissan bezocht. Dit is een oud vissersdorp dat, ook omdat het aan de kust ligt, nog steeds een toeristische trekpleister is. Ik vond het echt een heel mooi dorp en heb er dan ook een aantal mooie foto's van gemaakt. Om deze te bekijken klik je hier. We hebben twee kerken bezocht, waarvan de daken ongekeerde schepen zijn. Echt heel bijzonder! Tussen de middag hebben we, typisch Frans natuurlijk, moules frites (friet met mosselen) gegeten in de zon. Heerlijk!!! Ik heb ontzettend genoten.

Woensdag 02 november

Vandaag ben ik naar de ijshal geweest. Omdat het de laatste vakantiedag was kon ik daar nog even gebruik van maken. Een man die daar werkte was erg geïnteresseerd omdat in Frankrijk het langebaanschaatsen bijna niet bestaat. Hij gaf me een gratis entreekaartje voor de volgende keer, dat was echt heel aardig. Ik heb lekker geschaatst en ik ga volgende week woensdag denk ik weer.

Ik heb nog iets leuks toegevoegd: Als je klikt op het kopje kaarten, dan kun je alle locaties bekijken die ik tot nu toe bezocht heb. Totde volgende keer!

Reacties

Reacties

heit en mem

Leave Regina,
Alwer in skitterend verhaal! Wat makkest moaie dingen mei. Geniet derfan en fansels in protte sukses mei de stúdzje. It komt fêst goed. Dikke tút, heit en mem

Martijn

Leuk verhaal! Hoe gaat het met je Frans? :)

Regina

@Martijn

Met mijn Frans gaat het steeds beter! Ik vertaal niet meer in mijn hoofd, het meeste gaat nu rechtstreeks ;)

Tiny

Wat een belevenissen en een mooi verslag, Regina. De ene dag aan het strand en de volgende op het ijs! Afwisseling genoeg, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
Dat gaat super, als je nu al vaak Frans kunt spreken "zonder het eerst in je hoofd te vertalen".
Momenteel midden in de tentamens? Veel succes, ik hoop dat het je mee valt! Liefs van Jacob en Tiny

Regina

@Tiny

Ja, er zit zeker afwisseling in!! En mijn Frans gaat inderdaad steeds vlotter, vertalen tijdens het praten daar doe ik niet meer aan ;) De tentamenweek zit erop, die heb ik verleden week gehad. Vandaag is de gewone lesweek weer begonnen. Heel veel liefs terug!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active