OP HET PODIUM? - WEEK 09/10/11/12

Joejoe, daar was ik weer,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven, de tijd gaat zo snel! ;) Ik zit hier vandaag precies 7 maanden... niet te geloven! De laatste vier weken heb ik weer leuke dingen beleefd, waar ik jullie even over ga vertellen.

Hier in Frankrijk, in ieder geval in de regio, is bingo heel populair. Er worden bijna wekelijks bingoavonden georganiseerd, en daar komen alle generaties voorbij! Van jong en oud, iedereen doet mee. Iedereen heeft ook zijn eigen fiches en er zijn fanatiekelingen die met wel meer dan acht kaarten tegelijk spelen. Laatst ben ik met K (16) en de dochter van mijn gastouders naar zo'n bingo geweest, dat was erg gezellig. Helaas hebben we (zoals altijd) niks gewonnen, maar we hebben wel een hele leuke middag gehad.

Op zondag 5 maart mocht ik het podium op!! Ik heb met mijn vriendinnen van het conservatorium in Castres een dansuitvoering gedaan. Het was echt super! Het was een geweldige ervaring en tegelijkertijd een grote eer om in een ander land te mogen dansen. De dag ervoor heb ik bij Pauline, een meisje van mijn dansgroep, gegeten en geslapen. Dat was ook superleuk. Ze heeft een hele lieve en gastvrije familie en ik voelde me er erg thuis. Iedere keer weer wordt mij bewezen dat het Franse volk onwijs gastvrij en behulpzaam is. Al met al heb ik dus een heel leuk weekend gehad!

Zaterdag 11 maart was het een zomerse dag in Castres. Het was rond de 25 graden en daarom heb ik met Camille, Pauline en Estelle, drie vriendinnen van school, een drankje gedaan op een terras. Het was supergezellig, en ik ben zelfs een beetje bruin (en rood) geworden!

Ik weet niet of ik het jullie al verteld had, maar met gym op school zijn we sinds een paar weken bezig met cours d'orientation. Dit vindt buiten plaats, in een park of een andere omgeving met paadjes. Je krijgt een briefje met verschillende nummers erop en de bedoeling is dat je zo snel mogelijk alle paaltjes met corresponderende nummers vindt. Ik vind dit best leuk om te doen en vooral tijdens het mooie weer van de afgelopen weken, dat is echt top! Het is wel vermoeiend, maar ik vind het leuker dan de zwemlessen die we in het begin van het schooljaar hadden.

Vorig weekend heb ik met mijn gastgezin het dorpje Puylaurens bezocht. Misschien dat jullie het je nog herinneren, maar hier was aan het begin van mijn schooljaar een kermis, waar ik toen met mijn gastgezin ben geweest. Puylaurens is een leuk dorpje, maar het is een beetje uitgestorven..... :p

Vandaag heb ik met mijn gastgezin het dorpje Lautrec bezocht. Dit is een heel mooi middeleeuws dorpje tussen Castres en Albi. Het staat bekend om zijn pastelblauwe kleur, die hier geproduceerd wordt, en ook om de knoflook en klompen, maar bovenal om de naam van de kunstenaar Toulouse-Lautrec. Het was heerlijk weer vandaag en we hebben een hele fijne middag gehad.

Dat was het nieuws voor deze keer, tot de volgende maand!



Reacties

Reacties

heit en mem

Leave Regina,
It is alwer o sa leuk om te lêzen. Sil it daliks efkes foar pake en beppe útprinte, dan kin sy der ek efkes fan genietsje. Sukses fjirders dêr! Supertút heit en mem

Sanna

Hartstikke leuk Regina! Klompen en knoflook? Haha! Heb je foto's van de dansuitvoering? XX

Tiny

Wat mooi en fijn te lezen dat je het naar je zin hebt, Regina!
Veel plezier en meer geluk bij de volgende bingo. ????
Liefs van Jacob en Tiny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active