Leuke uitjes! - Week 16/17/18

Hoi iedereen!

Daar was ik alweer. Nog maar 6 weken te gaan!

Afgelopen maand heb ik verschillende leuke dingen gedaan en gezien ik eigenlijk niet kan kiezen waarover ik wil vertellen, vertel ik over alles een klein beetje. Veel leesplezier!

17 april 2017

Het is Pasen! Mijn gastgezin heeft de opa's en oma's van beide kanten uitgenodigd voor een paasdiner. Het was heel gezellig, iedereen had iets meegenomen; de een taart, de ander een heel groot gevuld chocolade-ei. Wat ik zo leuk vind hier in Frankrijk is dat eten met de familie heel belangrijk is. Het is namelijk niet alleen met Pasen en kerst dat men met de familie eet, maar ook zomaar eens. Er hoeft geen speciale reden voor te zijn en dat vind ik best leuk.

23 april 2017

Vanmiddag hebben we een wandeling in de bergen gemaakt. Het was een aardig steile klim, maar ik heb het gered tot aan de top en het uitzicht was het zeker weten waard! Ik heb er echt van genoten en vind het nog steeds heel speciaal iedere keer als we de bergen ingaan.

28 april 2017

Voor vandaag stond er weer een sportwedstrijd op het programma. Deze was net als de vorige keer door mijn school georganiseerd en dit keer was het een rugbywedstrijd, de examenklassen tegen de leraren en ouders. Hier in Frankrijk, en vooral Castres, is rugby een hele populaire sport. Het was een hele leuke middag maar helaas hebben de leraren gewonnen... Les Terminales waren hier zoals jullie begrijpen niet erg blij mee haha. Na de wedstrijd hadden we een barbecue op school. Het was echt heel gezellig en daarna zijn we nog met een groepje vrienden de stad in gegaan. Rond 1 uur ben ik met Pauline bij Estelle, een vriendin van ons, gaan slapen.

30april 2017

Vandaag hadden we een familiereünie van mijn gastmoeder's kant. Er waren wel iets van 40 mensen en we hebben met zijn allen in "La Montagne Noire" in Dourgne gegeten. Het was een leuke middag en 's avonds hebben we weer met zijn allen gegeten, dit keer in een soort buurthuis. Ik vond het erg speciaal dat ik er ook voor uitgenodigd was.

1 mei 2017

Deze week zijn er twee jarigen in de familie. Mijn gastbroertje wordt 7 jaar en de kleindochter van mijn gastouders wordt 5 jaar. Redenen voor een feestje! Daarom zijn we vandaag naar het Australische park in Carcassonne geweest. We zagen er kangoeroes, struisvogels en andere dieren van heel dichtbij. Het was echt heel bijzonder, we mochten gewoon bij de kangoeroes in hun verblijf. Sommige bezoekers hebben de kangoeroes zelfs geaaid. Ik heb een paar leuke foto's kunnen maken van deze middag. Ik heb zelfs Nederlandse bezoekers gespot! Dit was de eerste keer sinds december, het was dus erg bizar om zomaar de Nederlandse taal te horen. Ik kreeg gewoon kriebels in mijn buik!

7 mei 2017

Vanavond hebben we bij de ouders van mijn gastvader gegeten. Zijn broer was er ook met zijn vrouw en kinderen. We hebben heerlijk gegeten en het was erg gezellig. Tijdens het eten moest de TV aan, want zoals jullie (hoop ik) wel weten, zijn de verkiezingen in Frankrijk geweest. Vandaag was er dus voor de tweede en laatste keer gestemd en zoals jullie vast al gehoord hebben is Emmanuel Macron de verkozen president van Frankrijk. Ik geef eerlijk toe, ik kende van beide finalisten hun standpunten niet heel goed, maar ik geloof dat hij merendeels gewonnen heeft alleen omdat het volk wilde voorkomen dat Marine Le Pen presidente werd. Maar goed, genoeg over politiek. Tijdens het eten bleek dat de kat van de grootouders een kitten had gekregen, en die wilde ik natuurlijk zien. Na het eten nam opa me mee naar de garage waar de moeder met de kleine lag. Hoe schattig zijn babypoesjes toch... ik ben er gek op!

Vandaag heb ik ook iets erg leuks gedaan, maar daar ga ik de volgende keer over vertellen. Ik zal de foto's van de afgelopen weken zo snel mogelijk uploaden, tot de volgende keer!




Reacties

Reacties

Heit&Mem

Mar wer in moai ferhaal Regina. Do hast al in soad minsken kennen leart en wurdst al in echte Fransoos. Genietsje fan dy leste wiken yn Frankryk want foar dast it wist moast thus wer allegear putsjes dwaan!

Groetnis en tut fan Heit&Mem&Ysbrand

Tiny

Wat een leuke tijd heb je daar. Grappig en onvoorstelbaar eigenlijk, dat je dan zo lang geen Nederlands hoort. Geweldige foto's!
Tút fan ús!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active