IK BEN AL OP DE HELFT?! - Week 02/03/04

Joe joe daar was ik weer!

Het is weer tijd om de verhalen over mijn Franse leven te updaten. Het is vandaag 30 januari en dat betekent dat ik al voor de vijfde keer de 26e van de maand gepasseerd ben en dus, ik ben op de helft! Het is best wel een gek gevoel; aan de ene kant voelt het alsof ik hier al jaren zit, maar aan de andere kant vind ik het een heel raar idee als ik erover nadenk dat het grootste gedeelte van mijn reis er alweer op zit. Het lijkt alsof de tijd nog sneller gaat dan wanneer ik gewoon in Nederland ben.

Met mij gaat het nog altijd prima. Ik heb het onwijs naar mijn zin met mijn klasgenoten en ook in mijn gastgezin verloopt het goed. Ik heb van morgen t/m vrijdag toetsweek en daarna lekker twee weken vakantie (jep, alweer!). De afgelopen twee zaterdagochtenden heb ik beide keren drie uur (!) gedanst. Dit was niet zomaar, er was namelijk een bekende danseres in Castres; Patricia Karagozian (http://www.pattyswing.com/). Het was erg bijzonder om dansateliers bij haar te volgen en ik heb veel van haar geleerd. In de vakantie zal ik van maandag t/m woensdag in Albi zijn, omdat ik daar een "dansstage" ga doen. Dit is aangeboden aan alle dansers en danseressen in Tarn, het departement waar ik woon. Tijdens deze dansstage heb je drie dagen lang de mogelijkheid om jazz (gegeven door Patricia), klassiek ballet en contemporaine dansateliers bij te wonen. Een ontzettend mooie kans dus!

Vrijdag had ik stress: EXAMENSTRESS!!!! We hadden het tweede sportexamen, dit keer fitness. Het praktijkgedeelte is natuurlijk niet het moeilijkste maar... er was ook een mondeling gedeelte. Dat was wel even lastig. Je moest alle spieren en spiergroepen uit je hoofd kennen en allemaal technische termen, dat vond ik iets minder makkelijk. Uiteindelijk is het redelijk goed verlopen maar ik heb nog geen cijfer gekregen.

Gisteren was het mooi weer. Geen regen, niet te koud en het zonnetje brak door. Een perfecte dag voor een uitstapje dus! Ik ben met mijn gastouders, gastzusje (K) en gastbroertje (A) naar een middeleeuws dorpje geweest, dat Minerve heet. Het was een bijzonder dorpje; alle huizen en winkels zitten zowaar aan elkaar vast en alles is heel dichtbij. Vanaf ons huis was het ongeveer een uur en een kwartier rijden naar Minerve. We hebben er de middag doorgebracht en hebben rondgewandeld, foto's gemaakt en na de tijd een lekkere echte "chocolat chaud" gedronken in een heel mooi oud cafeetje. Ik vond het erg leuk om weer een uitstapje te maken samen met mijn gastgezin, omdat dit al best een tijdje geleden was. We hebben een leuke middag gehad en ik heb natuuuuurlijk ook weer foto's gemaakt van deze gezellige dag. Je kunt deze bekijken onder het kopje foto's!

Ik spreek jullie gauw!


Reacties

Reacties

Sanna

Wat gaaf - veel dansplezier in de vakantie!! Geniet nog lekker van je Franse avontuur want voor je het weet is het jaar voorbij!! PS: de tweede helft is de beste helft!!! :D :D :D xxx

Tiny

Mooi, Regina! Drie uur dansen: goede conditie heb je! Bijzonder plaatsje ook, dat Minerve.
Succes met de toetsen. Het mooie weer begint bij jullie nu al weer, lekker hoor, geniet er van!
Liefs van Jacob en Tiny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active