Nog 5 maanden wachten...

Bonjour mijn vrienden!

Er is alweer een maand voorbij gestreken, dus tijd voor een nieuw verhaal op mijn blog.

Vorige week dinsdag ben ik naar Venray geweest voor een interviewbijeenkomst. Mijn vader haalde me op uit school en na een reis van dik twee uur kwamen we aan bij het kantoor van Travel Active. Spannend... omdat ik niet precies wist wat me te wachten stond was ik wel een klein beetje nerveus.

Eenmaal binnen werden we opgehaald door Mieke en zij vertelde wat precies de bedoeling was. Ik zou worden geïnterviewd door Willeke en Mieke gaf mijn vader ondertussen verdere informatie over mijn reis.

Willeke haalde me op en we gingen naar boven. Na een tijdje gepraat te hebben, werd het echt tijd voor het interview. Ik werd geïnterviewd in het Engels en moest verschillende dingen vertellen, zo moest ik bijvoorbeeld mijn persoonlijkheid omschrijven en mijn motivatie beschrijven, maar ik moest ook van mezelf zeggen hoe volwassen ik ben en wat mijn soort humor is.. erg ingewikkeld dus.

Ik vind het altijd erg lastig om zulke dingen over mezelf te zeggen, maar gelukkig had een van mijn klasgenoten, Hester Bruinsma, die in juni naar Australië gaat, het interview al eerder gehad en me wat tips gegeven (Thanks Hester!), zodat ik me in de auto nog goed heb kunnen voorbereiden.

Na wat uitgebreide vragen moest ik steeds kiezen tussen twee eigenschappen, introvert-extrovert, dependent-autonomous, enzovoort. Ook dit heb ik zo goed mogelijk proberen te beantwoorden en daarna was het tijd om terug te gaan naar beneden.

Mieke had mijn vader over onder andere het Franse schoolsysteem verteld, wat nogal verschilt van het Nederlandse. Ik kan kiezen tussen een soortgelijk VWO en een soortgelijk HAVO. Ik twijfel nog, omdat ik in augustus 18 wordt en mijn leeftijdsgenoten dus meer op het VWO-niveau zitten, dat lijkt me alleen nogal pittig. Maar ik wil natuurlijk ook graag nieuwe vrienden maken van mijn leeftijd. Hier moet ik dus nog even over nadenken.

Ik ben nog steeds bezig met mijn aanmeldingspakket, maar hij is bijna klaar en dan kan ik het deze week opsturen, zodat ik snel geaccepteerd kan worden.

Laughing

Tot over een maand!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BLIJF OP DE HOOGTE!

Laat je e-mail achter aan de rechterzijde van mijn blog en ik stuur je een mailtje als ik een nieuw verhaal of nieuwe foto's op mijn blog heb gezet.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active