Lasergamen! - Week 45/46/47

Hoi iedereen!

Sorry dat jullie zo lang op mijn nieuwe verhaal hebben moeten wachten, alweer drie weken voorbij! Ik heb het best druk en de weken gaan supersnel. Als ik er dan achter kom dat het tijd is om een nieuw verhaal te schrijven dan denk ik: "Nu alweer?". Daarom heb ik besloten om nu één keer in de drie weken te schrijven. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.

Embarassed

De afgelopen tijd heb ik leuke dingen gedaan, maar eerst het minder leuke gedeelte...TOETSWEEK!

Frown
Deze begon maandag 7 november, met die dag filosofie en natuur/scheikunde. Natuur/scheikunde ging wel boven verwachting, maar filosofie... wat een drama was dat. We kregen een tekst en de opdracht was: "Leg de tekst uit". Ai, en dan natuurlijk in het Frans. Ik begreep de tekst al niet, dus ik moest eerst de boel vertalen. Toen ik de tekst "begreep", moest ik hem nog echt begrijpen, en dat was onmogelijk. Ik heb uiteindelijk 4/20 gehaald, dus in Nederland een 2. Was daar eigenlijk nog best tevreden over, aangezien een jongen uit mijn klas hetzelfde cijfer had en hij wel Frans is. Hij vond het zelf minder grappig.
Wink
De volgende dagen had ik wiskunde, Duits, geschiedenis, SVT en Engels. Op Duits haalde ik 19/20, een 9,5 dus. Daar was ik supertrots op!

Woensdag 9 november

Vandaag had ik maar één tentamen, van geschiedenis. Ik was om 10 uur al klaar dus toen ben ik naar l'Archipel gegaan, de ijshal. Het was daar lekker rustig en ik heb ervan genoten.

Vrijdag 11 november

Vandaag is het 11 november en in Frankrijk heeft iedereen dan vrij, het wordt gezien als een zondag. In Frankrijk worden op 11 november de doden herdacht en het is dag om bij je familie te zijn. Wij hebben met het hele gezin bij de dochter van mijn gastouders gegeten. Het was erg gezellig en na het eten hebben we nog spelletjes gespeeld.

Zaterdag 12november

Vandaag ben ik met mijn gastzusje, gastbroertje, gastmoeder en haar kleindochter naar de bioscoop geweest. We hebben de film Trolls gezien. Het was een erg leuke film en na de tijd besefte ik me pas dat hij in het Frans was. Dat is dus een goed teken, dat geeft aan dat het goed zit met mijn Frans!

Donderdag 17 november

Vandaag had ik voor de laatste keer zwemmen, daar was ik echt blij om. Ik heb wel een persoonlijk record gehaald op de 50 meter, dus dat is mooi haha. Eerst had ik 1 minuut 04 en nu 0.53! Heel blij. :)

Vrijdag 18 november

Vanavond ben ik met een klasgenoot naar de pizzeria geweest. Dat was erg gezellig. We hebben gepraat over onze plannen na dit schooljaar en ik vond het erg leuk om zijn verhalen te horen.

Zaterdag 19 november

Vandaag ben ik met mijn gastmoeder en gastbroertje naar een koor geweest in een kerk. Het was supermooi. Er waren 12 dames die prachtig zongen.

Woensdag 23 november

Vandaag heb ik met vijf andere meiden van het CEI geluncht bij de Subway. Het was heel gezellig en ik merkte dat hun Frans ook veel beter is geworden, dat is erg leuk om te ervaren. We hebben bijgepraat over onze gastgezinnen, school en vrienden. De twee Italiaanse meisjes gaan morgen en overmorgen weg, dat vind ik wel jammer.

Ook heb ik vandaag de schoolfoto gekregen. Hoe superleuk is dat?! Ik vind het echt gaaf dat ik een foto heb van mijn klas en van alle laatstejaars. Het is echt een topherinnering aan dit nu al prachtige schooljaar.

Zaterdag 26 november

Vandaag ben ik alweer 3 maanden hier! Nou ja, alweer. Het voelt alsof ik hier al superlang zit, terwijl dat eigenlijk wel meevalt.

We zijn vandaag met de jongeren van het CEI naar Albi gegaan. Daar hebben we gelasergamed, supergaaf! Het was mijn eerste keer en ik vond het echt fantastisch. Het is wel echt topsport hoor! Na de tijd hebben we onder andere de kathedraal en de tuin van Albi bezocht. Ik vind Albi een prachtige stad en wil er graag nog eens naartoe!

Natuurlijk heb ik de afgelopen 3 weken weer foto's genomen. Bekijk ze hier!

Reacties

Reacties

Tiny

Fijn, weer een leuk verslag van je te lezen! Wat een afwisseling weer: je hoeft je niet te vervelen daar. Mooi ook, dat je het schaatsen kunt blijven trainen! Het lijkt daar niet druk, ben je de enige op de baan?
Hartelijke groet en liefs van Jacob en Tiny

Heit en mem

Leave Regina,
Fansels hiene wy dizze ferhalen fan dy al heard, mar it is echt o sa leuk om it op dizze manier, sa op dyn blog, werom te lêzen. Geniet derfan! Groetnis en in dikke tút fan Ysbrand, Sygrid, Bartele, heit en mem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active