Op vakantie! Week 13/14/15

Hoi iedereen!

Vandaag heb ik wat leuks te vertellen. Ik ben gisteren namelijk thuisgekomen van een vakantie in de bergen! Het was echt een hele leuke week.

We zijn vijf dagen naar Alban geweest. Mijn gastbroertje A ging daar naar een boerderijkamp, maar aangezien het best ver bij ons vandaan was, hebben mijn gastmoeder, een collega van haar, twee kinderen en ik een huisje gehuurd in de bergen, zodat we in de buurt waren als er iets was. Gelukkig is alles goed gegaan en A is de volle vijf dagen op het kamp gebleven, dus dat was super. Wij hebben daardoor veel leuke dingen kunnen bezoeken, waar ik jullie iets meer over ga vertellen. :)

Maandag kwamen we rond half elf in het vakantiehuisje aan. We hebben toen rustig onze spullen uitgepakt en daarna hebben we geluncht. Na het middageten gingen we de omgeving verkennen. We hebben een kleine wandeltocht gemaakt en kwamen tot ontdekking dat het in de omgeving heel mooi is en het er op een paar boerderijen en enkele vakantiehuisjes na, erg rustig is.

Dinsdag hebben we de wekker gezet. Ik sliep met de twee kinderen op de kamer en toen daar niet veel beweging in zat, heb ik ze eens even goed wakker geschud. ;) We gingen ontbijten en daarna zijn we naar het dorpje Roquefort gegaan. De meeste van jullie zullen de kaas Roquefort misschien wel kennen. Deze kaas wordt dus in Roquefort gemaakt. We hebben de kaaskelders bezocht, waar vroeger (en in sommige nu nog steeds) de kaas bewaard werd om te rijpen. Er waren enkele films te zien over hoe de productie van de Roquefort precies tot stand gekomen is en hoe het allemaal precies werkte. Ook waren er de voorwerpen te zien die vroeger gebruikt werden om de kaas te maken. Uiteindelijk kwamen we in een winkeltje uit waar je verschillende schapenkazen kon proeven en kopen.

Na ons bezoek in Roquefort hebben we een kerkje bekeken dat er vlakbij stond. Het was best een moderne kerk met een kruis met led lampjes eraan. Dat vond ik apart om te zien maar het was verder een mooie kerk.

Om twaalf uur zijn we naar P en I gegaan. P is de broer van mijn gastmoeder en hij heeft drie kinderen, een jongen en twee meisjes. Zij wonen niet ver van Roquefort en daarom waren we uitgenodigd om bij hen te komen eten. Het is een heel gastvrij gezin met een passie voor koken, dus we hebben heerlijk gegeten. Na de maaltijd hebben we een rondje door de tuin gelopen, waar ze kippen, fazanten, een haan, konijnen en kuikentjes hebben.

's Middags hebben we een oude boerderij bezocht waar nu een klein museum van gemaakt was. Er was informatie over de schapen en natuurlijk ook weer over de kaas. Voor de kinderen waren verschillende activiteiten te doen, zo hebben ze onder andere de schapen gevoerd.

Woensdagochtend hebben we lekker uitgeslapen. Na het middageten zijn we naar Coupiac gegaan, een dorpje ongeveer 20 minuten bij ons huisje vandaan. We hebben daar een mooi klein kasteel bezocht en daarna hebben we een kijkje genomen in het kleine kerkje dat ernaast staat.

Donderdagmiddag zijn we naar een soort campingplaats gegaan, dat aan de Tarn ligt. De Tarn is het meer dat de naam geeft aan de regio waar ik woon, het Tarn. Er was een speeltuin waar de kinderen de hele middag hebben gespeeld en ik heb met de dames de hele middag Rummikub gedaan, wat ik erg leuk vind en overigens gewonnen heb. :D

Vrijdagochtend hebben we het huisje schoongemaakt. 's Middags hebben we geluncht in een restaurant en daarna hebben we A opgehaald en zijn we naar huis gegaan.

Het was echt een hele leuke week, het voelde echt alsof ik op vakantie was, wat ik eigenlijk ook was. We hebben heel veel leuke en interessante dingen gedaan en bezocht en ik ben erg dankbaar dat ik dat mee mocht maken. Ik zet de foto's van deze week zo snel mogelijk online!

En oh ja, only nine weeks left :o

Tot de volgende keer!


Reacties

Reacties

nel hjemminga

ikken die streek van vroeger.Echt mooi en de Roquefortkaas vind ik heerlijk.
fijne paasdagen en geniet van de laatste weken

heit en mem

Leave Regina
topferhaal... heerlik datdto sokke moaie útstapkes meitsje meiste. Geniet fan de lêste wiken. Tút heit en mem

Sygrid en Bartele

Super dast t sa leuk hast! En wat gjit de tiid snel! Oant oer 9 wiken en geniet d'r van topper! Dikke tut van us! xxx

Gert en Martha

Weer een prachtig verhaal Regina en hele mooie foto's !
Je hebt al veel van de omgeving gezien en lekker van die kazen smullen.
Geniet ervan, voor je er erg in hebt is het voorbij! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active